Upplagd av anders Upplagd den dec - 24 - 2014

Håll igång med träningen

Det samtliga hockeyspelare nog kan hålla med om är att det krävs en hel del träning för att man ska kunna hålla sin kropp i form under säsongerna. Utöver klassiska isträningen kan det passa bra att även träna klassisk styrketräning på gymmet eller någon annan träningsform vid sidan om.

Likaväl som att det är viktigt att hålla formen under högsäsongen är det viktig att inte låta den förfalla allt för mycket under de perioder när man kanske inte spelar så mycket. Exempel på sådana perioder kan vara under sommaruppehåll eller om man har semester. Något som du enkelt kan göra var du än befinner dig är att träna löpning. Löpning jobbar inte bara upp din kondition, utan ger även en hel del bra mental träning då frisk luft gör gott för själen.

Ett annat tips kan vara att investera i träningsutrustning som du enkelt kan använda hemma. På så sätt blir även steget till att faktiskt träna mindre, då du inte ens behöver lämna hemmet för att få dig en ordentlig omgång. Med hjälp av en yogamatta kan du bekvämt göra olika övningar såsom sitt-ups eller utfall, samt självklart träna klassisk yoga. Även lättare vikter kan komma bra till hands om du ska göra olika övningar. För den som har ytan i sitt hem kan en investering i en träningsmaskin av något slag vara väl värt pengarna. Att ha ett löpband eller en motionscykel stående framför tv:n gör att du kan kombinera träningen med att till exempel kolla på dina favoritprogram på tv. På så sätt hinner du med bägge sakerna, samtidigt som du gör gott både för kropp och själ. På frisksport.nu hittar du en mängd olika bra redskap som du enkelt kan beställa hem från några av de allra största träningskedjorna på nätet.

Kategorier: Okategoriserade